Social, governmetal and marketing reality as a source of micro-business development in the Loja´s City
Main Article Content
Abstract
The purpose of the research is based on the identification of significant variables that affect the growth of microenterprises, classifying primary and secondary sources of information through an exploratory-conclusive investigation of a total of 397 microentrepreneurs, allowing the concatenation of information to know the different perspectives that their owners have. In the research, nearly forty variables were taken into consideration, six of which were selected for this analysis; considering the importance for business development, pointing out the relationship between two questions (detailed on a Likert scale format): (The most relevant variables that influence business growth) and (The most relevant variables that impede business growth). This allowed us to know important aspects in the subject, to improve the supply of goods and services with policies defined in a win-win strategy, fulfilling the obligations with the State, which are found in the Constitution of Ecuador and the related legislation.
Metrics
Metrics Loading ...
Article Details
How to Cite
Flores Loaiza, R. P., Boada Hurtado, M. G., & Moncayo Cuenca, R. P. (2020). Social, governmetal and marketing reality as a source of micro-business development in the Loja´s City. Sur Academia: Revista Académica-Investigativa De La Facultad Jurídica, Social Y Administrativa, 7(14), 89–101. https://doi.org/10.54753/suracademia.v7i14.734
Section
Artículos de Investigación científica y tecnológica
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Sur Academia proporciona acceso inmediato y gratuito a todos los contenidos de esta edición electrónica. La publicación no tiene ningún coste para los autores.
References
Armstrong, p. k. (2012). Markeitng. México D.F: Aplo, S.A de C. V Pearson.
Beriain, J. (1990). Reprsentaciones colectivas y proyecto de moderniad. Anthropos Editorial.
Cruz del Castillo, C., Olivares Orozco, S., & González García, M. (2014). Metodología de la Investigación. México: Larousse - Grupo Editorial Patria. Obtenido de www.ebrary.com
Cruz del Castillo, O. O. (s.f.).
Ecuatoriano, E. (26 de agosto de 1982). Código civil. Ley No. 104 Registro Oficial No. 315 . Qutio, Pichincha, Ecuador: Registro oficial.
Fernández, M. (2009). El concepto de anomía de Durkheim y las aportaciones teóricas posteriores. Revista de Ciencias Sociales de la Universidad Iberoamricana, 130 - 147.
Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C., & Baptista Lucio, P. (2014). Metodología de la Investigación. México: Mc Graw Hill.
Hernández, M. (19 de marzo de 2018). Qué factores influyen en el crecimiento economico? Obtenido de http://www.soyeconomista.com/blog/factores-influyen-crecimiento-economico/
INEC. (2016). https://www.ecuadorencifras.gob.ec. Obtenido de https://www.ecuadorencifras.gob.ec: https://www.ecuadorencifras.gob.ec/institucional/home/
Laura Fischer, J. E. (2011). Mercadotecnia. Mexico D.F: McGraw Hill.
LEXIS. (2020). https://www.lexis.com.ec/. Obtenido de https://www.lexis.com.ec/: https://www.oas.org/juridico/pdfs/mesicic4_ecu_const.pdf
Lucio, N. Q. (2010). Metodología de la Investigación. Lima-Perú: Macro E.I.R.L.
PARKIN, M. (2009). Economía. México: Pearson.
Peters, T. (2006). !Re-Imagina! España: PEARSON SIN.
Prado, J. H. (2015). La realidad social humana. Tópicos revista de filosofía, 298-303.
Vaca, J. (2012). ANÁLISIS DE LOS OBSTÁCULOS FINANCIEROS DE LAS PYMES PARA LA OBTENCIÓN DE CRÉDITO Y LAS VARIABLES QUE LO FACILITAN. Valencia, Espana .
Vázquez, Á., & Manassero, M. (2015). La elección de estudios superiores científico-técnicos: análisis de algunos factores determinantes en seis países. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 12(2), 264-277. Obtenido de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5016522
Weber, M. (2012). Sociología del poder. España: Alianza Editorial.
zabala, C. A. (2010). escritos ágiles para lectores atentos. Cali: Impresora Feriva S.A.
Beriain, J. (1990). Reprsentaciones colectivas y proyecto de moderniad. Anthropos Editorial.
Cruz del Castillo, C., Olivares Orozco, S., & González García, M. (2014). Metodología de la Investigación. México: Larousse - Grupo Editorial Patria. Obtenido de www.ebrary.com
Cruz del Castillo, O. O. (s.f.).
Ecuatoriano, E. (26 de agosto de 1982). Código civil. Ley No. 104 Registro Oficial No. 315 . Qutio, Pichincha, Ecuador: Registro oficial.
Fernández, M. (2009). El concepto de anomía de Durkheim y las aportaciones teóricas posteriores. Revista de Ciencias Sociales de la Universidad Iberoamricana, 130 - 147.
Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C., & Baptista Lucio, P. (2014). Metodología de la Investigación. México: Mc Graw Hill.
Hernández, M. (19 de marzo de 2018). Qué factores influyen en el crecimiento economico? Obtenido de http://www.soyeconomista.com/blog/factores-influyen-crecimiento-economico/
INEC. (2016). https://www.ecuadorencifras.gob.ec. Obtenido de https://www.ecuadorencifras.gob.ec: https://www.ecuadorencifras.gob.ec/institucional/home/
Laura Fischer, J. E. (2011). Mercadotecnia. Mexico D.F: McGraw Hill.
LEXIS. (2020). https://www.lexis.com.ec/. Obtenido de https://www.lexis.com.ec/: https://www.oas.org/juridico/pdfs/mesicic4_ecu_const.pdf
Lucio, N. Q. (2010). Metodología de la Investigación. Lima-Perú: Macro E.I.R.L.
PARKIN, M. (2009). Economía. México: Pearson.
Peters, T. (2006). !Re-Imagina! España: PEARSON SIN.
Prado, J. H. (2015). La realidad social humana. Tópicos revista de filosofía, 298-303.
Vaca, J. (2012). ANÁLISIS DE LOS OBSTÁCULOS FINANCIEROS DE LAS PYMES PARA LA OBTENCIÓN DE CRÉDITO Y LAS VARIABLES QUE LO FACILITAN. Valencia, Espana .
Vázquez, Á., & Manassero, M. (2015). La elección de estudios superiores científico-técnicos: análisis de algunos factores determinantes en seis países. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 12(2), 264-277. Obtenido de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5016522
Weber, M. (2012). Sociología del poder. España: Alianza Editorial.
zabala, C. A. (2010). escritos ágiles para lectores atentos. Cali: Impresora Feriva S.A.